Thursday, November 3, 2011

SaYa BuKaN BuDaK BaRu BeLaJaR


Salam peeps....


entry kali ni takde kena mengena ngan pembelajaran master aku...

Pagi tadi pi teman hubby pi bayar yuran pembelajaran dia dulu di Bangunan Mara..setle rm1k..lega dah bayar sume sekaligus..

on da way nak balik tu, nampak la kedai jahit2..so, pi terjah la..sebabnya terpikir aku nak jahit manik pada baju kenduri kawen nanti..memang kena jahit sebab baju tu plain, langsung tiada corak...nak menaikkan seri baju pengantin tu, satu cara yang aku tahu adalah jahit je manik...

Memang aku tahu jahit manik, tapi tak la cantik..memang aku bukan manusia yang kreatif..

after googling je dari internet, dapatla idea nak jahit corak yang camne..

tetiba terpikat la pada corak 'crumble'...

tapi takle aku tiru 100% dari internet, sebab ada jenis manik yang aku takde..
  

Ni la hasilnya...tadaaaa....



 takle cantik tapi aku puas hati sebab jahit sendiri selama 4 jam tau...tu baru sebelah tangan je...


Dah siap jahit sepenuhnya, akanku tayang kat sini k...insyaAllah






Ni la antara manik yang aku beli...termasuk benang



main amik je...




Aku sukakan yang ni sebenarnya...yang jenis ni aku amik banyak...






total

aku rasa mahal lak...


takpe la..sekali sekala beli..bukannya aku wat bisnes jahit manik pun...





Nak gak tepek gambar ni..sebabnya abang yang kat kaunter tu muka macam Ridhuan Hashim ar...hehe..



Ntah dia perasan or idak aku amik gambar dia...sorry ye bang..:)




No comments:

Post a Comment