Saturday, August 27, 2011

Ayuh...Jom Kita Menyimpul Popia

Salam...


After terawih tadi, terus terpikir nak wat popia mini..takut lak kulit popia tu mengeras kalo lama2 duk dalam peti ais...


Aku buat ni bukan untuk tempahan, tapi untuk makan2 waktu santai bersama en. suami...haha...dia dari tadi duk tunggu aku duk menyimpul sebab nak makan malam ni jugak, at last dia ngantuk sangat, tido dulu la jawabnya..

Asalnya, en.suami duk menyimpul gak..last2 dia wat jadi macam ulat gonggok lak..hehehe..surrender gak akhirnya...:)




Ni first time aku wat popia simpul tau..alhamdulillah, senang rupanya simpul2 ni..dlu2 wat yang gulung2 je..


Serunding ikan ni bukan aku yang buat, tapi ada jiran kat kampung yang bagi..daripada duk membazir, elok gak aku wat popia ni.



Punya la penat duk buat benda ni...terpikir gak, macamane la orang yang amik tempahan benda ni...terus aku dan en.suami terlintas nak buat mesin popia mini...hahaha...




Penat2 buat, ingatkan dapat la berbalang2 hasilnya, tapi rupanya 2 balang kecik je...:(


pe2 pun, alhamdulillah, good try...:)






No comments:

Post a Comment