Friday, August 26, 2011

Oiiiiih...TeNsIoNnYeeeee....

Salam....


Hari ni dah hari ke 26 kita berpuasa ye..sungguh cepat masa berlalu...


Hari ni, jumaat, lengang lak dalam um ni..aduih..membuatkan aku jadi tension..tension sebab ramai yang dah start enjin keter, maka berdesup la balik ke kampung tercinta...aku jadi jeles dan tak keruan lak..nak wat keje, tapi mood tu tiba2 hilang..wakduh wakduh...



Tapi aku kena redha sebab aku dan hubby balik malam raya..hukhuk...tak pernah2 dalam hidupku balik kampung malam raya. Atas tuntutan keje dan tanggungjawab beliau ke atas pesakit, so kena la tabah.


Sambil dengar lagu raya, teringat kembali beraya waktu zaman bujang. Malam raya pasti kecoh dan happening rumah aku. Lagi2 dengan anak buahku yang ramai, lagi best wooo..


Dulu2, tugasan pada malam raya, aku dan kakakku kena PASANG LANGSIR, MASUKKAN BISKUT DALAM BALANG, SAPU DAN MOP LANTAI, TENGOK SAMPAIKAN SALAM KAT TV, IRON BAJU RAYA UNTUK ESOK HARI DAN GANTUNG KAD RAYA (eh eh ada lagi tak sekarang orang gantung kad raya?)....oooohhhhhh bessst sangat waktu tu...



Dah sah2, tido pun dalam pukul 3 pagi...hahaha...eeee anak dara...






Tapi tahun ni aku beraya as a wife. Tahun ni berdua. Hopefully, next year raya as a mother...amin:)


No comments:

Post a Comment