Monday, June 10, 2013

SHaRiNG Is CaRiNG

Assalamualaikum

Salam 1 Syaaban..
kejapnya masa berlalu, tup tup dah nak masuk Ramadhan..

Kali ni saya nak share satu benda yang mungkin orang kita amik remeh temeh hal macam ni.

iyer, plastik wrapping (balut perabot dan seangkatan dengannya)





Banyak dijual benda ni kat kedai hardware
saya beli before pindah rumah aritu dalam rm26 kot..alahai cepatnye lupa..hiks
beli kat Ace Hardware, Sunway Pyramid..dia ada banyak jenis, saya beli ni yang jenis tebal ckit, so mahal la ckit compared to yang nipis.




Daripada pengalaman pindah rumah aritu, memang memeritkan dan memenatkan badan, seriously. 

Mujurla barang2 yang dah di 'target' leh rosak/calar masa proses angkut tu saya dah siap balut awal2, so lega ar bila barang tu dalam keadaan ok after pindah tu, alhamdulillah.
Lebih baik mencegah sebelum kena..ye x?




Ditambah pula orang yang kami upah untuk angkut barang2 ni memang buat keje amat pantas dan cermat, so barang2 tu berada dalam keadaan selamat.

Memang gigih ar saya membalut sume barang2 ni..berpeluh2 macam orang jogging..huhu




gigih x?hehe

sebenarnya ada banyak lagi yang saya balut, dh terlupa nak snap wat kenangan..huhu



***dah sampai kat rumah baru, penat nk membuka balutan lak..hehe..




No comments:

Post a Comment