Saturday, October 20, 2012

HoMe SweeT HoMe

Assalamulaikum


Hari ni mood terlebih rajin nak meng'update' blog memandang sekarang ni saya tengah excited nak mendeko rumah sewa ni..rumah sewa jer pun..insyaAllah next year duk umah sendiri, aminnn..doakan ek.

Husband kursus arini, besok yahooooo balik kampung selama seminggu..;)
Malam ni pulak jom tengok bola ATM vs KELATE..sure hangat stadium malam ni..ngeee

deko2 kali ni saya mulakan dengan bahagian living hall dan dining hall..insyaAllah next time bahagian lain pulak (kalau mood rajin datang)..huhu





sebenarnya kalau nak diikutkan memang ruang umah ni amat la sempit dan kecik sangat..x sampai 1000sf pun..lagi2 umah ala studio type ni dapurnya bersambung dengan living hall..;( amat tidak selesa kalau untuk family yang ramai or yang ada anak kecik. So untuk menampakkan ianya luas dan tak perlu berlaga bahu untuk lalu lalang, saya dan suami decide beli meja makan untuk 4 seats sahaja..huhu..lupakan hasrat kami nak beli meja makan 6 seater..:(







haaah tetiba lak gambar bantal ni..sebenarnya dah lama dah beli, baru sekarang nak review ckit pasal bantal purple lembut ni..disebabkan ianya sedap dipeluk, maka saya mau beli lagi bantal ini..huhu..
bantal ni memang di recommend kan beli ye!!saya beli sarung dia je, isi dalam tu memang dah lama ada..ohh ye beli di jusco jer pun, murah harganya, tak silap dalam rm12.90...maaf kalau salah..;)




selain ianya lembut dan murah, ianya juga dapat menyembunyikan zip bantal ni..haha...masa mula2 beli husband saya tercari2 mana la zip..hehe...





saya ni memang tak reti nak amik gambar, kejap senget, kejap blur..huhu...ni la rupa 3 seater sofa (boleh dijadikan L-shaped) yang dibeli harga murah di perabot pantai dalam...beli yang murah2 jer sebab kalau rosak masa pindah umah pun tak rasa bersalah sangat..ngeee..bantal brown yang kempis tu diberi skali dengan sofa tu
tak match langsung carpet dengan warna sofa tu..huhu..kena beli carpet lain ni..ngeee

oppsss meja tu beli di ikea





pandangan tepi..umah ni takde balkoni..so tingkap je la banyak..bahaya untuk kanak2 sebab tiada jeriji...;(








pasu bunga ikea





rak tv beli di kedai perabot pantai dalam





dari dulu sampai sekarang saya memang suka beli majalah apartment..kadang2 tu jenuh nak menuggu sebab keluarannya 3 bulan sekali..tapi akan datang ni, majalah ni akan keluar dalam 2 bulan skali pulak..yahooo...







sekian sahaja deko2 umah sewa saya ni...
(untuk kenangan suatu hari nanti bila dah tua..hehehe)


No comments:

Post a Comment