Wednesday, November 30, 2011

PaRt 1~MaJLiS KeNDuRi KaWeN AkAk HuBBy

Assalamualaikum...

Kali ni saya nak review ckit majlis kawen akak ipar di k.terengganu pada 26hb..

alhamdulillah cuaca elok dan tak hujan pun..sehari sebelum majlis, hujan punye la lebat dan tak henti2...


biasa la majlis kawen pasti ada rewang2 kan?saya dan suami balik k.terengganu dua hari sebelum majlis. So, terpaksa la kitaorang dikerahkan buat kerja yang banyak..hehe...


Bagi saya, cukup happy sebab dapat buat sume ni sama2.Yela bila lagi nak dapat kumpul sama2 camni kan?

Kami suami isteri balik ngan bas je, sebab ingatkan jalan nak ke k.terengganu tu naik ar, almaklumla musim banjir. Tengok2, jalan clear je, alhamdulillah. Jadinya, kami sampai umah dalam pukul 5 pagi. After solat subuh, terus semangat nak wat kerja tolong2 mana2 yang patut. 

Sampai2 pagi tu, terkejut ngan pelamin yang dah tersedia kat ruang tamu, kanopi sedia terpasang di luar umah dan macam2 lagi. Teringat lak masa saya kawen dulu. 




Kerja saya pada pagi tu adalah menyediakan goodies bag. Cukup banyak ok! Saya rasa benda ni ada dalam beribu riban. Kalau tengok gambar2 ni, ckit je baru. Lupa nak snap yang kat dalam bilik satu lagi dan ada lagi kat tingkat atas rumah ni. Fuyoooo!!!!






Sampaikan depan pelamin pun ada gak..hehe..Dari pagi ke petang saya sambung kerja2 ni. Beg kertas yang merah ni adalah untuk tetamu perempuan, untuk lelaki pulak beg kertas yang lain. Asyik wat kerja, lupa nak snap yang lagi satu. 






Isi dalam plastik hitam ni je, sebab tak tau nak letak ktner dah. 






Selamat pengantin baru buat k.Ta dan abg. Tajul.





 Bilik ni baru siap dbina ok!Cantik dan luas, ada bilik air sekali. 






Sume dekorasi menggunakan fresh flower. Bunga merah+putih. Cukup fresh diimport dari China. Bukan Cameron Highland ok!Sebab tu ianya tahan lebih lama. 






Meja makan beradab






Penat ye sayang. Cian, tak tido dari waktu sampai umah hingga la ke petang. Malam tu dah macam nak demam dah.hehe






Keesokkan majlis tu, bunga tu still cantik, sayang lak nak buang. 






Suasana di dapur, sehari sebelum majlis.
















Pelamin yang indah. Bertemakan merah + putih.Bukan untuk menepung tawar, just for photo session. 





Bilik pengantin.











Pelapik duduk bulat tu adalah untuk akad nikah pada pagi tu. Nanti saya tepek gambar lagi ye untuk majlis nikah dan bergambar lak. 









No comments:

Post a Comment