Wednesday, October 19, 2011

PaGi YaNg HaNGiN



Salam...


Syukur alhamdulillah setle 3 benda pada pagi tadi....
 ini termasuklah hal line celcom yang buat aku hangin...

Sebenarnya pada hari Khamis lepas, aku dan suami pi la celcom branch at pj...sebabnya nak terminate broadband dan jugak nak tukar plan tepon celcom ni..asalnya kami berdua pakai plan exec 50..tapi mau tukar ke exec 20...so, after discus2, aku diberi simkad baru sebab aku ni sub pada hsband. Dia cakap simkad baru ni akan di activate dalam masa 24 jam ok!

Tapi....tunggu punya tunggu...aik, tak jugak activate..sepanjang tu jugak la aku x leh kol orang dan orang xleh kol aku....kan dah hangin satu badan dah...cakap 24 jam...

husband aku kol la call centre celcom ni...dia cakap nak on kan line aku hari Selasa (paling awal) or Rabu (paling lewat)...ni dah msuk hari 4 hari bekerja...

hangin lagi aku ngan celcom ni...

so, pe lagi, pagi tadi pi terjah lagi celcom branch tu...

nampak sangat masa tu nada aku tinggi bercakap ngan staff yang tak reti buat keje...

nak marah ni...tapi leh lagi sabar...

...aku tanya dia nape aku punya line tak activate2 lagi

cuak dah staff tu...

rupa2nya dia tersalah bagi info kat aku yang aku leh je tukar ke exec 20 even jd sub pun...padahal xleh macam tu...

so kau yang salah ok!!!

Bagi wrong information pada customer...

Next time, ko sebagai staff yang bertanggungjawab, kena la rajin2 kan diri belajar dulu semua plan yang ada dalam list plan celcom ni...supaya ko tak lagi bagi wrong info pada customer lain...

***macam la budak tu baca blog aku...hahaha***


mujurla hal ni dapat selesai serta merta dan line tepon hp aku dah activate dah...syukur alhamdulillah...


pas dah setle hal di celcom tu, kami ke TM lak...sebab nak amik tepon Dect (codeless fon) dan mau tukar fon rumah...cakap mau bagi masa pemasangan streamix last week...tapi at last kena pi amik sendiri kat TM...




alhamdulillah lega...dah setle 3 hal dalam satu hari...mujur la husband aku masuk keje petang...leh dia temankan aku pagi tadi...





No comments:

Post a Comment