Friday, June 24, 2011

SuPeR DuPeR RaJiN

Assalamualaikum...



Macamane nak jadi super duper rajin ye?


rasa jeles sangat2 bila tengok kawan kat fb post gambar thesis masing2..walaupun depa sume dari universiti lain, bidang lain dan mode lain, tapi saya rasa amat2 jeles tau..:(


pada masa yang sama, ini membuatkan saya lagi bersemangat nak siapkan thesis dengan sepantas yang boleh..


oppss sebelum tu saya nak menjawab persoalan lain dlu k...



untuk pengetahuan kawan2 dan ex-studentku, ada yang bertanya, sebenarnya saya keje pe sekarang ni?saya buat pe?


memang selalu je ada yang bertanyakan tentang ni..


Sebenarnya sebelum ni saya bekerja sebagai lecturer matematik di salah sebuah kolej di maluri..rezeki saya dapat keje awal...after tamat degree di uia, terus dapat offer keje..tapi, hanya bertahan satu tahun setengah je..sebab???mungkin masa tu saya lebih bersemangat nak sambung belajar dan inginkan income yang banyak+stabil...maklum la kalo gaji lepasan degree ni bukannya banyak sangat pun...



pikir punya pikir...


kejap nak resign, kejap tak nak resign...



dalam dilema macamtu, akhirnya saya cuba untuk memohon scholarship...


Alhamdulillah, akhirnya saya berjaya ditawarkan scholarship tersebut setelah manghadiri proses temuduga...punya la nerves dan ketakutan masa temuduga tu..



tanggal 28 disember 2009, saya telah pun mendaftarkan diri di um dalam bidang sarjana sains(matematik) by research...so, tak perlu pi kelas, tak perlu jawab exam, dan jugak takde assignment...tu yang syoknye kalau buat by research...sesape yang buat master by research kena la terlebih rajin ye..kena rajin jumpa supervisor/lecturer, kena rajin baca journal dll...

dan sekarang, saya menghitung hari untuk menyiapkan tesis..punya la struggle sekarang ni...ada masa lak menulis blog..hehehe


*******************************************************************




gambar ketika malam perkahwinan kami...sesi membuka hadiah pada lewat malam..ni baru separuh dari hadiah kami ni...penat nak membukanya..tapi kami sangat happy..:)

No comments:

Post a Comment