Monday, June 20, 2011

EnTrY MaSaKaN LaGi

Assalamualaikum...:)








Sebenarnya life as a master student and at the same time, as a housewife, adalah amat penat..tapi....aku amat bersyukur....sebab ada husband yang cukup memahami:)




tetiba terpikir, ada akak kat fakulti sama ngan aku, dia lagi la, ada 5 orang anak..dia wat phd pun macam kool je tau...bestnye camtu...






off topic lak...






actually, nak citer pasal masakan pada minggu yang lepas dan petang sabtu baru2 ni...






Petang Sabtu....








Ni namanya kek coklat moist..memang moist...hehe..aku buat dalam cup sebab loyang tak berapa nak besar..:(






satu kesilapan yang aku buat adalah terlebih lak isian dalam cup..tengok tu..bila kek dah masak, dia jadi kembang dan melimpah dari cup...ok..itu pengajaran dan pengalaman first time buat kek coklat dalam cup..hehe




next time kena la isi dalam 3/4 dari cup tu...











en. suami dah tak sabar2 nak makan..dh siap masak tu, terus dia ngap...:)best...lembut dan coklat cair yang aku letak dalam kek tu memang superb!!!nyam nyam...





-------------------------------------------------------------------



Minggu lepas punya masakan










Puding Caramel a.k.a puding gula hangus...tak tau la korang panggil ape, tapi ni la yang aku namakan...;P






First time buat tau...tak sangka, memang sedap dan menjadi...alhamdulillah...



Buat ckit je, kot2 tak menjadi..



Dalam musim sekarang ni yang amat panas, memang suai sangat makan after kuar dari fridge...wah marveles...sejuk tekak...





No comments:

Post a Comment